Noin 270 työntekijää eri puolilla Suomea työllistävä TLT-Group on nykyaikaisten verkkoratkaisujen kokonaistoimittaja, jonka liiketoiminta koostuu erilaisista tietoliikenne-, sähköverkko ja kaukolämpöverkkoprojekteista. TLT-Groupin palvelukonseptiin sisältyy energia- ja tietoliikennesektoreiden infrarakentaminen kokonaisvaltaisesti suunnittelusta toteutukseen ja ylläpitoon.

– Yhtenä osana konsernin toimintatapojen yhtenäistämistä toteutimme vuoden 2018 aikana mittavan projektin, jossa neljästä eri tilitoimistosta ja neljästä eri järjestelmästä koottiin data yhteen järjestelmään, kertoo henkilöstöpäällikkö Jaana Kivi.

TLT-Groupin järjestelmäratkaisuksi valittiin Mepco, joka vastaa kokonaisvaltaisesti sekä palkkahallinnon että HR:n tarpeisiin.

– Kumppanivalinta tapahtui keväällä 2018, jonka jälkeen teimme Accountorin kanssa hyvin kattavan projektisuunnitelman. Jo projektisuunnitelman yksityiskohtaisuus vakuutti meidät ja heti alkuun tehty laaja kartoitus toi vielä lisää selkeyttä.

Sujuvan projektin aikana syntyi luottamussuhde

Neljän tilitoimiston omat järjestelmät olivat tulkinneet ja käsitelleet tietoa hieman eri tavalla, joten yritys-, talous- ja henkilöstöjohdon tuli päättää miten tiedon tulkintaa yhtenäistetään. Viiden kuukauden mittainen prosessi sujui Jaana Kiven mukaan erittäin jouhevasti.

– Minulla on järjestelmävaihdoksista jonkin verran kokemusta ja niihin peilaten olin jopa hämmästynyt projektin sujuvuudesta. Kaikki meni suunnitellusti ja meille ehti muodostua hyvä luottamussuhde. Kiitos kuuluu ehdottomasti Accountorin osaavalle projektitiimille, meillä oli onnea, kun saimme juuri nämä henkilöt projektiimme.

– Accountorilta löytyy runsaasti osaamista palkkoihin liittyvästä TES-tulkinnasta. Konsernissamme on käytössä useampia työehtosopimuksia ja palkkoihin liittyvien kokonaisuuksien tulkitsemisessa Accountorin osaaminen on huipputasoa.

Yksi TLT-Groupin järjestelmävalinnan kriteereistä oli mobiilikäyttö, sillä projektityötä tehdään eri paikkakunnilla ja usein maasto-olosuhteissa. Uuden palkka- ja HR-järjestelmän lisäksi TLT-Group otti käyttöön M2-matkalaskujärjestelmän, joka virtaviivaistaa matka- ja kululaskujen käsittelyä aina tulorekisterisiirtoihin asti.

– Kaikkein suurimpina hyötyinä pidän läpinäkyvyyttä ja yksinkertaisesti myös pääsyä käsiksi tietoihin. Konsernimme yritysten johdolla on muutoksen myötä pääsy ajantasaiseen henkilöstö- ja palkkadataan sekä mahdollisuus käyttää itsenäisesti monipuolisia raportteja, Kivi kiteyttää.

Järjestelmäuudistuksen ansiosta yrityksen 270 työntekijöillä on pääsy omiin perustietoihin, kuten loma- ja työaikakertymiin.

– Viiden kuukauden prosessi oli työllistävä, sillä kaikki tiedot neljältä tilitoimistolta välittyivät kauttani Accountorille. Näin toimien saimme tilaisuuden yhtenäistää ja virtaviivaistaa konserniin kuuluvien yritysten palkanlaskentaan ja HR-toimintoihin liittyviä käytäntöjä.

– Saimme myös mahdollisuuden yhtenäistää tietojen tallennustapoja, ja melko uutena TLT-Groupin henkilöstöpäällikkönä sain mahdollisuuden oppia paljon yrityksestämme, Kivi kertoo.

 

Haluatko kuulla lisää? – Ota yhteyttä!

Jos alla oleva lomake ei näy, voit täyttää sen täällä.
Tutustu tietosuojaselosteeseen täältä.