5 vinkkiä, miten optimoit keikkatyövoiman hallintaa teknologian avulla
5 vinkkiä, miten optimoit keikkatyövoiman hallintaa teknologian avulla
Keikkatyövoiman hallinta voi tuntua aikaa vievältä ja haastavalta, mutta oikean ohjelmiston avulla voit muuttaa sen sujuvaksi ja tehokkaaksi prosessiksi. Tässä blogissa annamme sinulle vinkkejä ja esimerkkejä siitä, kuinka voit parantaa keikkatyövoiman hallintaa ja tehostaa toimintaasi ottamalla tehokkaan keikkatyönhallintasovelluksen avuksesi.
1. Vähennä manuaalisia vaiheita ja nopeuta prosessia
Vuokraatpa sitten työntekijöitä asiakkaillesi tai hallinnoitpa omaa keikkatyöläisten poolia, on tärkeää löytää oikeat ihmiset oikeisiin tehtäviin nopeasti ja tehokkaasti. Jotta sijaisuudet ja avoimet keikat saadaan täytettyä, aikaa ei ole hukattavaksi.
Manuaalinen kontaktointi, kuten soittelu ja viestittely eri kanavia pitkin on työlästä. Mepco Keikat-ohjelmiston avulla voit ottaa yhteyttä kaikkiin työntekijöihin yhdellä kertaa säästäen aikaa. Mepco Keikoissa avoimet työvuorot voidaan asettaa varattaviksi suoraan mobiilisovelluksen kautta, ja ohjelmisto tarkistaa työntekijöiden osaamisen ja saatavuuden automaattisesti. Näin saat täytettyä avoimet vuorot osaavilla tekijöillä kätevästi ja nopeasti.
2. Varmista reaaliaikainen tiedonkulku osapuolten välillä
Keikkatyövoiman hallinnassa on tärkeää, että tiedonkulku on ajantasaista ja varmistaa, että kaikki osapuolet niin henkilöstövuokrausyritys, asiakas kuin työntekijäkin ovat tietoisia työvuoron tilanteesta. Ohjelmiston avulla voit varmistaa, että tieto kulkee kaikille osapuolille reaaliaikaisesti, ja jokainen voi seurata tilannetta omasta näkökulmastaan. Tämä helpottaa ja nopeuttaa kommunikointia osapuolten välillä, eikä siihen kulu ylimääräistä aikaa.
3. Hyödynnä mobiilisovellusta
Mepco Keikat -mobiilisovellus tuo joustavuutta ja tehokkuutta keikkatyövoiman hallintaan kaikille osapuolille. Sen avulla yrityksesi tai asiakkaasi voitte tilata työtä suoraan sovelluksen kautta, ja työntekijät voivat puolestaan tarkastella ja varata vuoroja helposti missä ja milloin tahansa. Samalla näet kokonaiskuvan helposti yhdestä paikasta.
4. Paranna työntekijä- ja asiakastyytyväisyyttä
Tarjoamalla toimivat työkalut parannat sekä työntekijöiden että asiakasyritysten tyytyväisyyttä ja sitoutumista organisaatioosi. Kilpailu keikkatyöntekijöistä on kovaa, ja hyvät, helppokäyttöiset työkalut ovat yksi tärkeä tekijä, kun haluat houkutella ja pitää parhaat tekijät. Näppärän ohjelmiston avulla voit myös lisätä sekä asiakkaidesi että työntekijöidesi tyytyväisyyttä, sillä se helpottaa kaikkien osapuolten arkea.
5. Viesti tietoturvallisesti
Mepco Keikkojen avulla voidaan myös viestiä tietoturvallisesti osapuolten välillä. Mepco Keikoista voidaan lähettää viesti työntekijän mobiilisovellukseen, tai massaviesti kaikille työntekijöille kerralla, johon he voivat, johon he voivat vastata mobiilissa. Viestintäominaisuuden avulla voidaan myös lähettää helposti työsopimus hyväksyttäväksi työntekijälle, ja työntekijä voi kuitata sopimuksen hyväksytyksi sovelluksen kautta. Myös tiedottaminen on näppärää viestiominaisuuden avulla, koska tiedotteet voidaan lähettää suoraan mobiiliin tai työntekijän sähköpostiin.
Mepco Keikat-ohjelmiston käyttö keikkatyövoiman hallinnassa ei ainoastaan tehosta toimintaasi ja säästä aikaa, vaan se myös parantaa tietojen ajantasaisuutta ja läpinäkyvyyttä, lisää joustavuutta ja parantaa sekä työntekijöiden että asiakkaiden tyytyväisyyttä. Seuraa näitä vinkkejä ja ota ohjelmisto avuksesi, niin olet askeleen edellä kilpailijoitasi.