Mepco tilitoimistopalveluiden tarjoajalle
Mepco HRM – Tilitoimistojen tehokas ratkaisu HR- ja palkkapalveluiden tuottamiseen
Mepco palkanlaskentaohjelmalla tilitoimisto laskee vaativienkin asiakkuuksien palkat. Tilitoimisto voi tarjota Mepco-ratkaisulla asiakkaillensa myös HR-ominaisuuksia käyttöön. Tilitoimistopalvelun asiakas ottaa sähköisen työpöydän käyttöön, jonka avulla se toimittaa kaikki työsuhteisiin, lomiin ja poissaoloihin liittyvät toimenpiteet suoraan tilitoimiston käyttöön, ilman erillistä sähköpostirumbaa.
Mepco HRM on Suomen monipuolisin ja pisimmälle automatisoitu palkanlaskentaohjelma
Mepco auttaa tilitoimistoa seuraavissa asioissa
Laadukkaan palkkapalvelun tuottaminen
Mepcon avulla tilitoimisto voi muotoilla oman palkkapalvelukokonaisuuden haluamakseen sen monipuolisten ominaisuuksien ja lukuisten työehtosopimusten avulla. Palkanlaskennan asiakaskokemus varmistetaan palkkojen oikeellisuudella.
Pitkälle automatisoitu palkkaohjelma
Mepco sisältää todella pitkälle viedyn sovellusautomatiikan. Kun palkka-aineistot on kerätty, palkanlaskentarutiinit ja ajojonoon kytketyt toimenpiteet voidaan hoitaa napin painalluksella. Loppuun asti automatisoitu prosessi päättyy taloushallinnon kirjauksiin ja pankkisiirtoihin.
Tyytyväiset palkanlaskijat ja paras palvelu
Palkkaohjelmalla on tutkitusti suora yhteys palkanlaskijoiden työtyytyväisyyteen. Palkanlaskijoille manuaalisen työn vähentyminen antaa aikaa asiakkaiden palveluun. Hyvät työvälineet luovat työtyytyväisyyttä ja tehokkuutta. Hyvinvoivat palkanlaskijat tuottavat parempaa palvelua ja näin koko tilitoimiston palkkaliiketoiminta voi hyvin.
HR-toimintojen lisääminen palvelutarjontaan
Palkkapalveluiden lisäksi voidaan tarjota erilaisia HR-toimintoja, vakioraportteja ja automaattisia hälytyksiä. Näiden toimintojen kautta voidaan laajentaa palvelua ja tarjota asiakkaille lisäarvoa tuottavia palveluita puhtaan palkanlaskennan lisäksi.
Vuorovaikutus asiakkaan kanssa
Kaikki yhteistyö asiakkaan kanssa on mahdollista helppokäyttöisen Web-työpöydän kautta. Näin manuaalisen työn tarve vähenee, kun asiakas kirjaa itse järjestelmään asioita palkanlaskennan tarpeita varten.
Miten asiakkaanne hyötyisivät siitä, että käyttäisitte Mepcoa?
Tilitoimiston palkanlaskijat ja asiakkaat käyttävät yhtä ja samaa järjestelmää. Tilitoimistopalvelun asiakas toimittaa helppokäyttöisen sähköisen työpöydän kautta kaikki työsuhteisiin, lomiin ja poissaoloihin liittyvät toimenpiteet palkkapalveluun.
Katso lyhyeltä videolta, miten Mepco-ratkaisun käyttö helpottaa asiakasyrityksen arkea!
Hyödyt Mepcosta tilitoimiston palkanlaskijoille
Palkanlaskijan työ tilitoimistossa vaatii tekijältään soveltamistaitoa ja osaamista useista eri työehtosopimuksista. Mepcon avulla palkanlaskijan ei tarvitse pitää enää ohjelman ulkopuolella erillistä seurantaa työajanlyhennyksistä, kokemusvuosista, lomalauantaiden määristä tai pitkien sairauspoissaolojen palkallisuuden päättymispäivistä. Kaikki nämä ja paljon muita palkanlaskennan tyypillisiä manuaalisia toimenpiteitä voidaan automatisoida Mepcon korkean sovellusautomatiikan avulla.
Työehtosopimuskohtainen käsittely varmistaa toimivuuden erilaisissa asiakkuuksissa ja vapauttaa aikaa asiakkaiden palveluun. Palkanlaskennan vakioidut palkkarutiinit tekevät palkanlaskennasta systemaattista useiden yritysten ympäristöissä. Ohjelmaan luodut rutiinit helpottavat arkea mm. sijaistuksien osalta. Mepcon avulla palkanlaskijoista luodaan palkka-asiantuntijoita, jotka palvelevat asiakkaita palkanlaskentaan liittyvissä asioissa järjestelmän hoitaessa rutiinitoimenpiteet.
Asiakas on oleellinen osa palkkaprosessia palkanlaskijan näkökulmasta. Mepcossa asiakas luo materiaalin suoraan järjestelmään, joten erillisiä sähköpostitoimituksia työsopimuksista ja tuntilistoista ei enää tarvita. Palkanlaskentaan tuotettu materiaali on heti palkanlaskijan käytettävissä ja tallennettuna, joten erillisiä tallennusvaiheita ei tarvita. Jokaisen tallennetun tiedon osalta lokista löytyy merkintä tiedon tallentajasta ja tallennusajasta. Lokitietojen ja sähköisten työkalujen ansiosta yhteistyö asiakkaan kanssa on sujuvaa ja turvallista.
Uusien asiakkaiden siirtäminen Mepcoon ja pääkäyttäjätoiminnot
Asiakasyritysten siirtäminen Mepcoon on tehty asiakkaalle helpoksi. Keskitetty palkkaohjausten hallinta mahdollistaa jo olemassa olevien sääntöjen käyttämisen uudelle yritykselle. Asiakasyrityksen henkilökunnan tietojen siirtoon on olemassa valmiit siirtopohjat, joiden avulla säästytään manuaaliselta työltä. Mikäli yrityksellä on käytössä palkanlaskennan esijärjestelmiä, kuten vuorosuunnittelua tai tuntikirjausta, saa näille tehtyä liittymän kätevästi käyttöliittymän kautta. Halutessasi voit hyödyntää myös olemassa olevia liittymäpohjia.
HR-ominaisuudet ja sähköinen alusta täydentävät palkkapalvelun
Työsuhteisiin, lomiin ja poissaoloihin liittyvien toimenpiteiden lisäksi tilitoimisto voi Mepco-ratkaisun avulla tarjota seuraavia kokonaisuuksia asiakkaidensa käyttöön:
TYÖSUHDEDOKUMENTTIEN HALLINTA
+ Esitäytetyt sopimustulosteet (työsopimus, työtodistus)
+ Palkkalaskelmien julkaisu web-portaalissa
+ Työsuhdedokumenttien arkistointi
KOULUTUSTIETOJEN HALLINTA
+ Tutkinnot
+ Käydyt kurssit
+ Suoritetut pätevyydet
+ Hälytykset pätevyyksien päättymisestä
+ Verottajan koulutusvähennysraportti
VARHAINEN VÄLITTÄMINEN
+ Sairauspoissaolohälytykset
+ Varhaisen välittämisen keskustelulomake
MUUT HR-PROSESSIT
+ Perehdyttäminen
+ Kehityskeskustelu
+ Luovutetut tavarat
TYÖAIKAKIRJAUKSET (KIRJAAMO)
Tutustu Mepcon tilitoimistokumppaneihin sekä muihin tilitoimistoihin, joilla on Mepco käytössä!
Jätä yhteydenottopyyntö
Täyttämällä lomakkeen hyväksyt tietosuojakäytäntömme.