Skip to content
Keikkatyön hallinta
8.3.2024

Mattilan Hoivapalvelut: Mepco Keikat on kustannustehokas ja käyttäjäystävällinen ratkaisu

Mattilan Hoivapalvelut Oy tuottaa ikäihmisille, liikuntarajoitteisille tai muuten apua tarvitseville palvelua kotiin. Mattilan Hoivapalvelut vuokravälittää sosiaali- ja terveysalan ammattilaisia palveluntuottajien käyttöön ja toimii myös kotihoidon, tukipalveluiden sekä palvelusetelipalveluiden palveluntuottajana Keski-Suomen alueella.

Mepco Keikkoja käytetään Mattilan Hoivapalveluissa sekä henkilöstövuokrauksessa, että palvelutuotannon työvuorosuunnittelussa. Mepco Keikat otettiin käyttöön heti yrityksen alkutaipaleella keväällä 2023.

Mattilan hoivapalveluiden toimitusjohtaja Samuli Mattila taustoittaa järjestelmän valintaa seuraavasti:

”Kilpailutimme laajasti työvuorosuunnitteluun ja toiminnanohjaukseen liittyviä toimijoita ja huomasimme, että Mepco Keikat oli käytössä monella suurella alan toimijalla. Mepco Keikkoihin päädyttiin, koska se oli ennen kaikkea kustannustehokas ratkaisu ja asiakaspalvelu oli erittäin vakuuttavaa.”

”Tärkeää oli myös, että ohjelma tukee yrityksen kasvua ja kehitystä tulevaisuudessa ”, Mattila jatkaa.

Mepco Keikkojen käyttöönottoprojekti sujui erittäin jouhevasti

”Käyttöönottopalaverit ja koko projekti menivät meidän näkökulmastamme todella sujuvasti, sillä saimme Mepco Keikat käyttöön jopa toiveaikataulua nopeammin. Saimme alussa myös erittäin hyvän kädestä pitäen -koulutuksen ohjelman käyttöön”, Mattila sanoo.

”Vaikka minulla ei ole ollut mitään aiempaa kokemusta esimerkiksi laskutukseen liittyen, pystyin sen oppimaan tosi hyvin”, Mattila sanoo.

Käyttöönoton jälkeen ohjelman käyttö on sujunut hyvin.

“Ohjelman käyttö on erittäin vaivatonta. Viestien lähettäminen ja työvuorojen vastaanottaminen toimii tosi hyvin. Ehdoton etu meille on ollut mobiilisovellus ja siellä nimenomaan työntekijäroolin toimivuus. Saamme paljon hyvää palautetta työntekijöiltämme siitä”, Mattila kertoo.

Tiedonkulku ja tietoturvallisuus ehdottomia Mepco Keikkojen hyötyjä

Mattila kertoo, että sote-palveluiden tuottamisessa tiedonkulku sekä tietoturvallisuus ovat ensiarvoisen tärkeitä.

“Kun vuoro tai työtehtävä tulee tarjolle tai työntekijän päivää pitää suunnitella, on erittäin tärkeää, että tieto liikkuu nopeasti, vaivattomasti ja mahdollisimman pitkälle automatisoidusti. Tällöin käytännön hallinnolliseen työhön ei mene turhaa aikaa. Koska palveluntuottajilla on mahdollisuus itse lisätä avoimia vuoroja meidän järjestelmäämme, tiedonkulussa ei tule viiveitä”, Mattila kertoo.

Tietoturva ja datan hallinta olivat perusteita sille, miksi Mattilan Hoivapalveluihin haluttiin ostaa valmis ohjelmisto, eikä kehittää omaa järjestelmää.

“Mepco Keikoissa kaikkea tarvittavaa tietoa työntekijöistä pystytään hallitsemaan tietoturvallisesti yhdessä paikassa. Palveluntuotannon kannalta on myös hyvin tärkeää, että Mepco Keikoissa työntekijöiden lupia, kuten lääkelupia, pystytään pitämään ajan tasalla. Tämä on myös ollut asiakkaidemme kannalta tärkeää, sillä asiakkaat haluavat varmistaa, että vuokratyöntekijöillä on luvat kunnossa. Kerromme, että meillä on järjestelmässä nämä tiedot saatavilla ja se on auttanut meitä jopa uusien asiakassuhteiden muodostamisessa”, Mattila kertoo.

Mepco Keikkojen avulla laskutus hoituu kätevästi

Mepco Keikoissa työntekijän tehdyt tunnit ja laskutettavat tunnit siirtyvät jouhevasti palkka-aineistoon.

“Meidän toimintamme kannalta on todella tärkeää, että Mepco Keikoissa pystyy laittamaan sekä kilometrikorvaukset, että toteutuneet käyntiajat oikein, niin että lasku lähtee asiakkaalle oikeilla tiedoilla”, Mattila sanoo.

“Esimerkkinä elokuu oli meillä todella vauhdikas kuukausi ja kaikki laskut menivät asiakkaille oikein. Aineisto saatiin ulos vain parilla klikkauksella”, Mattila jatkaa.

“Suosittelen mielelläni Mepco Keikkoja ihan kaikille!”, hän lopettaa.