Ratkaisutuki teki Mehiläisen palkkahallinnon arjesta helppoa
”Tutun asiantuntijan kanssa työskentely on ilo”, kertoo palkanlaskentapäällikkö Piia Husu.
Mehiläinen on käyttänyt Mepco HRM:ää vuodesta 2011. Kesällä 2016 tehtiin sopimus myös ratkaisutuesta, koska HRM-järjestelmä vaati systemaattista jatkokehittämistä ja tukea. Ratkaisutuki on nimetty asiantuntija, joka on perehtynyt yrityksen toimintaan ja tarpeisiin.
Tutun yhteyshenkilön kanssa on helppoa sopia toimintatavoista ja saada ohjelmistosta suurin hyöty irti.
Ratkaisutuen käyttämiseen päädyttiin Mehiläisessä, koska Mepco HRM vaati systemaattista jatkokehittämistä. Husun aloittaessa toukokuussa 2016 Mehiläisellä ei ollut ollut kokopäiväistä pääkäyttäjää.
”Järjestelmän pääkäyttäjien keskuudessa on ollut aika iso vaihtuvuus ja jatkumo jatkokehittämiselle puuttui. Ryhdyimme aluksi tutkimaan järjestelmän hitautta meille nimetyn yhteyshenkilön kanssa. Tuntui luontevalta ottaa ratkaisutuki käyttöön järjestelmän määrätietoiselle jatkokehitykselle, kun hän suositteli sitä”, Husu kertoo.
”Ratkaisutuen asiantuntemus on omaa luokkaansa”
Husu kertoo, että suurin hyöty on tullut siitä, että Accountor HR:n asiantuntija Jaana Laakso on ollut lähes koko ajan käytettävissä. Husun oma työ on usein melko hektistä ja monet muut asiat vievät huomion, jotta järjestelmän haasteisiin voisi keskittyä kunnolla. Ratkaisutuen avulla Mehiläisessä on saatu ratkaistua nopeastikin asiat, jotka eivät ole toimineet järjestelmän sisällä.
”Yhteistyö on ollut mutkatonta ja Jaanan asiantuntijuus on omaa luokkaansa. Näemme hänen kanssaan järjestelmän kehityskohteet samalla tavalla ja voin luottaa siihen, että asiat hoidetaan loppuun saakka ammattitaidolla. Olemme myös saaneet konkreettisia vinkkejä sellaisistakin asioista, joihin emme välttämättä itse ole kiinnittäneet huomiota.”
Jaana Laakso on pitänyt Mehiläiselle myös täydennyskoulutusta Mepco HRM:stä.
”Koulutuksessa Jaana otti huomioon yrityksemme erityispiirteet ja Mehiläisen prosessit. Tällaista paneutumista ei välttämättä olisi saanut perinteisessä käyttäjäkoulutuksessa”, Husu kehuu.
Ratkaisutuki edesauttaa kasvua ja kehitystä
Husun mukaan ratkaisutuki on edesauttanut kehityksen eteenpäin viemistä ja prosessien yhtenäistämistä Mehiläisessä. Ratkaisutukeen sovitut päivät on voitu tarvittaessa hyödyntää myös konversiotiimin puolella. Lisäksi Mehiläinen kasvaa: yritys on siirtämässä tai jo siirtänyt useamman ostamansa yrityksen palkkahallintoa talon sisälle.
”Uusien yritysten palkkahallinnon siirtäminen talon sisälle omin voimin on askel, jota emme olisi voineet ottaa, jos ei Mepco HRM:ää olisi ensin laitettu kuntoon.”
Omassa ja tiiminsä työssä Husu näkee selvimmät edut siinä, että järjestelmään on tullut vakautta ja epävarmuus sen toimivuuden suhteen on kadonnut.
”Voimme luottaa siihen, että Mepco HRM toimii nyt lähes moitteettomasti ja palkanlaskentatiimimmekin tietää, että jos tulee haasteita, ne selvitetään. Suurin etu itselleni on ollut siinä, että pääkäyttäjämme on Jaanan avustuksella saanut kasvaa rooliinsa. Hän on saanut itse tutustua työnkuvaansa, mutta rautainen ammattilainen on ollut tukena koko ajan. Lisäksi ratkaisutukipäiviä on voinut käyttää todella joustavasti tilanteemme mukaan. ”
Seurantapalavereista hyvään alkuun
Husu kertoo, että vaikka kaikki onkin sujunut suunnitelmien mukaan, seurantapalaverit Accountor HR:n Anna-Maija Ijäksen kanssa olivat aluksi tarpeen.
”Haasteita oli aluksi paljon, mutta Ansku tarttui niihin kiitettävästi. Nyt palavereja ei tarvitse pitää enää niin useasti – ja vaikka tulisikin ongelmia, ne ratkaistaan Accountor HR:n päässä nopeasti.”
Husu suosittelee ratkaisutukea ennen kaikkea yrityksille, joilla ei vielä ole pääkäyttäjiä omasta takaa.
”Ratkaisutuki on hyvä vaihtoehto, kun halutaan esimerkiksi palkanlaskijasta pääkäyttäjä. Se on erinomainen tilaisuus kasvaa uuteen rooliin. ”
Husu kiittää Accountor HR:ää siitä, että Mehiläisen käyttöön annettiin parhaat ammattilaiset, jotka huomioivat yrityksen yksilölliset tarpeet ja Mehiläisen tilanteen.